+48 696 182 332 Zadzwoń jesli masz pytania
2018-09-04

Pompa układu chłodzenia - z czym to się je.

POMPY UKŁADU CHŁODZENIA

Pompa układu chłodzenia jest sercem układu chłodzenia które zapewnia bezproblemową eksploatację pojazdu. Pierwszą ważną sprawą związaną z pompą układu chłodzenia, o której mało kto wie jest tzw. wyciek technologiczny, który jest naturalny i nie stanowi podstawy do reklamowania pompy. Wyciek ten jest niewielki lub wręcz minimalny, a spowodowany jest tym, że na wałku umieszczony jest mechaniczny uszczelniacz. Uszczelniacz ten zbudowany jest z pierścieni ślizgowych, które wymagają smarowania i chłodzenia – jest to realizowane za pomocą płynu chłodniczego, jednak jego niewielka część może wydostawać się otworem technologicznym. Niektóre modele pomp są wyposażone w niewielką nadlewkę, która tworzy zbiorniczek, do którego ścieka płyn i jest on niewidoczny dla użytkownika.

Żywotność pompy układu chłodzenia zależy od następujących czynników:
  • właściwego płynu,
  • warunków eksploatacji i konserwacji układu,
  • jakości płynu chłodzącego,
  • stanu współpracujących ze sobą elementów.

Zniszczenia pompy mogą być spowodowane:
  • zanieczyszczony lub zły płyn chłodniczy powodują zniszczenie/rozpuszczenie uszczelnienia,
  • masa uszczelniająca a właściwie jej nadmiar przedostał się do środka pompy i do uszczelnienia mechanicznego co powoduje jego zniszczenie,
  • nadmierne lub niedostateczne napięcie paska rozrządu może spowodować uszkodzenie wałka oraz łożyska przez co wałek jest przesunięty osiowo lub może ulec złamaniu.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel